Zajęcia dla dzieci przejawiających trudności w czytaniu i pisaniu, dla dzieci z dysleksją prowadzone są w oparciu o podstawowe zasady terapii pedagogicznej, m.in. indywidualizacji.
    Każde dziecko jest inne, u dzieci dyslektycznych ponadto istnieje duże zróżnicowanie co do głębokości, zakresu i rodzaju zaburzeń w rozwoju i trudności w uczeniu się. Dlatego też konieczne jest indywidualne programowanie zajęć korekcyjnych, dostosowanie środków, metod dydaktycznych i wychowawczych do indywidualnych możliwości konkretnego dziecka.
     
    Pracujemy metodami:
        • Metoda 18 struktur wyrazowych 
        • Metoda Dobrego Startu 
        • M.Bogdanowicz 

    Program rozwijający percepcję wzrokową M.Frostig, K.Horne - Program rozwoju percepcji  koncentruje się na pięciu aspektach percepcji wzrokowej, które - jak wynika z badań licznych autorów - maja największe znaczenie dla rozwoju zdolności uczenia się u dzieci. Są to:
    1. Koordynacja wzrokowo-ruchowa
    2. Spostrzeganie figury i tła
    3. Stałość spostrzegania
    4. Spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni
    5. Spostrzeganie stosunków przestrzennych
        • Metoda symultaniczno-sekwencyjna  prof. Jagody Cieszyńskiej 
        • Ćwiczenia  z serii „Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu” będące dopełnieniem ćwiczeń w czytaniu i pisaniu,  są przeznaczone dla dzieci:
        - zagrożonych dysleksją,
        - ze skrzyżowaną lateralizacją,
        - z trudnościami w nauce języka.