Diagnoza i terapia neurologopedyczna
    Zakres diagnozy i terapii dzieci:
    • diagnoza neurologopedyczna
    • badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń mowy u dzieci,
    • terapia mowy i myślenia,
    • terapia funkcji życiowych ( jedzenie z łyżeczki, połykanie, odgryzanie, przeżuwanie);
    • wczesna diagnoza neurologopedyczna dzieci ryzyka,
    • terapia zaburzeń artykulacyjnych
    • rehabilitacja zaburzeń odbioru i produkcji mowy (w wyniku afazji, dyzartrii, innych zaburzeń neurologicznych),
    • terapia jąkania,
    • terapia z wykorzystaniem AAC.

    Badanie neurologopedyczne niemowląt:
    Szczególnie zapraszam mamy z najmłodszymi dziećmi już od 8 m.ż, jeśli urodziły się:
    • przedwcześnie,
    • w wyniku cesarskiego cięcia,
    • z niską wagą urodzeniową,
    • obciążeniami dziedzicznymi,
    • małą liczbą pkt. Apgar po porodzie,
    • niedotlenieniem,
    • cechami wad wrodzonych,
    • innymi powikłaniami okołoporodowymi,
    • rozwojem, który niepokoi rodziców (zwłaszcza w zakresie zabawy, nawiązywania przez dziecko kontaktu z najbliższym otoczeniem, komunikowania się).

    Neurologopeda zbada i oceni:
    • słuch fizyczny dziecka
    • budowę twarzoczaszki i aparatu mowy (np. języka, wędzidełka);
    • odruchy ustno-twarzowe (otwierania ust, ssania, przełykania, szukania,i inne);
    • percepcję wzrokową;
    • percepcję słuchową;
    • wrażliwość na bodźce dotykowe
    • sposób komunikowania się i reakcji na otoczenie.

    Szybkie dostrzeżenie ewentualnych nieprawidłowości w rozwoju dziecka, zwłaszcza w 1. roku jego życia, pozwoli na postawienie trafnej diagnozy i ukierunkowanie działań terapeutycznych.

    Usługi:
    1. Diagnoza neurologopedyczna – obejmująca 3 - 4 spotkania:
    • wywiad diagnostyczny z rodzicami,
    • obserwacja dziecka,
    • przekazanie raportu z diagnozy.
    Badanie w zakresie:
    • komunikacji językowej;
    • funkcji poznawczych;
    • pamięci;
    • percepcji;
    • praksji;
    • artykulacji;
    2. Program terapeutyczny – jest programem skonstruowanym na potrzeby indywidualne dziecka. Opracowanie go możliwe jest po diagnozie neurologopedycznej. Przewiduje on ogólny zakres ćwiczeń poszczególnych sfer rozwoju na ok 6 miesięcy oraz pierwszą sekwencję stymulacyjną zaprezentowaną rodzicom w trakcie przekazania programu. Sekwencja obejmuje ćwiczenia ułożone wg ścisłego planu do codziennego wykonywania w domu przez okres 1 miesiąca.
    3. Konsultacja neurologopedyczna – jednorazowe badanie, podczas którego udzielona zostaje porada dotycząca obecnego rozwoju dziecka i wytyczenie najbliższego kierunku działania terapeutycznego.
    4. Terapia neurologopedyczna – obejmuje ćwiczenia oddechowe, emisyjne, artykulacyjne, komunikacyjne, masaże logopedyczne i inne wspierające i rozwijające mowę dziecka.