Specjalne potrzeby edukacyjne to takie potrzeby, które w procesie rozwoju dzieci i młodzieży wynikają z ich niepełnosprawności lub są efektem innych przyczyn w uczeniu się.
    Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi to te, u których stwierdza się spektrum objawów utrudniających lub uniemożliwiających funkcjonowanie: ruchowe, sensoryczne, poznawcze, w zakresie komunikacji, emocjonalno-społeczne i/lub psychiczne, wpływających na jakość życia i pełnienie ról społecznych teraz i/lub w przyszłości.

    Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi to te, u których stwierdza się zagrożenie niepełnosprawnością, wszelkie dysfunkcje, dysharmonie lub niesprawności mogące mieć negatywny wpływ na dalszy rozwój.

    Dziecko z niepełnosprawnością to dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane z uwagi na niepełnosprawność.
    Zaliczamy do nich osoby:
    • słabosłyszące;
    • niewidome;
    • słabowidzące;
    • z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją;
    • z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim;
    • z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
    • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera;
    • z niepełnosprawnościami sprzężoną

    Prowadzimy terapię w tym:
    • surdopedagogiczną,
    • tyflopedagogiczną,
    • oligofrenopedagogiczną.