Program MNRI®  INTEGRACJA ODRUCHÓW USTNO–TWARZOWYCH - zajęcia stymulujące rozwój mowy.

    Zajęcia te przeznaczone są dla dzieci z zaburzeniami mowy i wadami wymowy. Upośledzone odruchy blokujące mięśni oraz właściwą pracę twarzy i czaszki są przyczyną opóźnień rozwoju mowy, trudności w artykulacji, a także braku systemów koordynacji związanych z twarzą.
    Ww odruchy powinny być zintegrowane dla prawidłowego funkcjonowania rozwojowych schematów ruchów związanych z jedzeniem, mową, wyrażaniem emocji czy komunikacją.

    Odruchy wykonywane w obrębie twarzy pomagają w realizacji wielu funkcji, takich jak: jedzenie, percepcja wzrokowa i słuchowa, ekspresja emocjonalna. Aktywizują one także mechanizmy i procesy obronne, dające poczucie bezpieczeństwa i komfortu.  Wspomagają również procesy rozwojowe, które ułatwiają kształtowanie się schematów motorycznych twarzy, oraz stymulują pracę narządów mowy.
    Odruchy ustno-twarzowe nie tylko wpływają na funkcjonowanie w obrębie twarzy, ale także na funkcjonowanie całego układu mózg-ciało.

    Jeśli u dzieci i dorosłych nie nastąpiła integracja odruchów ustno-twarzowych, może to powodować:
        • negatywne kompensacje,
        • nadmierne użycie zbyt wielu mięśni w celu wykonania jakiegoś zadania lub czynności,
        • zbyt duże napięcie mięśniowe i szybkie zmęczenie,
        • zaburzenia symetrii twarzy i całego ciała,
        • nadmierną kontrolę, nadaktywności ruchową,
        • słabą kondycję fizyczną,
        • niestabilność emocjonalną, dysharmonię w procesach poznawczych.

    Terapia jest skutecznie wykorzystywana zarówno u dzieci, jak i dorosłych podczas pracy z:
        • autyzmem
        • porażeniami mózgowymi
        • zachowaniami agresywnymi
        • lękami i fobiami
        • opóźnieniami w rozwoju umysłowym
        • nadpobudliwością psychoruchową
        • trudnościami w nauce, dysleksją
        • zaburzeniami mowy
        • zaburzeniami integracji sensorycznej